رواية انتقام الفصل الثالث 3 بقلم عادل الصعيدي


 رواية انتقام الفصل الثالث 3 بقلم عادل الصعيدي


الجزء الثالث 

انتقام 

ممنوع دخول الصغار ⛔️⛔️

___________


وبفتح الصندوق بلهفه جو اوضتي 

واتفاجات لما لقيت الصندوق مليان ورق 

مسكت الورق لقيته في عقد شراكه بين بابا وشخص تاني اسمه

ماهر فخري 

استغربت اووي ان بابا مقليش علي حاجه زي دي 

بس الشراكه دي علي ايه بالظبط 

وبمسك اخر ورقه لقيتها 

مكتوبه بخط ايد بابا 

وكانت فيها كلام ليا 

وكان مكتوب .

لو حصلي حاجه دوري علي حسن السواق بتاعي . 


قريت الكلام ومكنتش مصدقه او مستوعبه دي يحصل 

يعني بابا كان عارف انه ممكن في يوم من الايام يموت او حد عايز يخلص منه عشان كدا سابلي الاوراق دي 


مفيش شويه وسمعت صوت انتصار ورمزي رجعوا من بره 

بسرعه خبيت الصندوق في دولابي الخاص وقفلت عليه 

عشان ميوقعش في ايد رمزي ..

قفلت اوضتي ونزلت لتحت 

وبدور في الصاله علي رمزي وانتصار ملهمش اثر 


دخلت المطبخ اعمل كوباية قهوه 

وانا داخله المطبخ 

شفت الخدامه بتعيط 

طبطبت علي ضهرها 

قامت واقفه من الكرسي 

وكان قدامها صوره لوحده 

ولما سألتها بتعيطي ليه .

قالت والدموع في عنيها 

.. زي النهارده من خمس سنين كان ليا اخت اسمها نوال ماتت 


بصتلها وقلت : الله يرحمها . هيا كانت مريضه او عندها حاجه 


رددت بدموعها وقالت ::

لا يا ست هانم 

اختي ماتت مقتوله وانا عارفه مين الا قتلها 


اتصدمت وجسمي قشعر من الا سمعته 

ورديت وقلت :: ازاي ماتت مقتوله ؟؟! 

وانتي تعرفي القاتل ازاي ومبلغتيش البوليس؟؟!


ردت بضيق : مستنيه بس امسك دليل وانا هنتقم منها 


بصتلها وبرقت بعيوني :: 

هيا مين دي ؟؟!!


قالت بحزن وثقه في كلامه : انتصار هانم هيا الا عملت في اختي كدا 

انا عارفه ،

سحبت كرسي وقعدت جمبها وخليتها قعدت 

ورديت عليها :: 

طب احكيلي متخفيش 

ايه الا عرفك انها انتصار 

قولي .. 







مسحت دموعها من علي خدها وقربت مني وقالت : 

قبل موت اختي بيومين 

انتصار كانت في مكتبها ومعاها واحد محامي 

والظاهر انهم كانوا علي خلاف 

وكان صوتها طالع 

اليوم دي .

طلعت من مكتبها وسابت المحامي جوه 

وعطت لاختي كيس في سم 

وطلبت منها تعمل قهوه وتحط السم دي فيه 

طبعا اختي خافت. لانها لو عملت كدا هتبقي قاتله وتتسجن فيها . ولما رفضت 

انتصار يومها زعلت منها 

وجاتلي وقالتلي علي الا حصل 

وبنفس اليوم الا قالتلي فيه 

كانت رايحه تزور جوزها وأولادها بالليل

اليوم دي خدها السواق يوصلها 

العربيه انقلبت والسواق مات هو واختي 

وعرفنا ان الحادث بفعل فاعل بس لحد دلوقتي معرفوش مين عمل كدا 

بس انا متأكده انها انتصار 

لان بعدها بأسبوع 

عرفت من الاخبار ان المحامي شهاب العمده مات مقتول مجهولين دخل مكتبه وقتلوه 

ولما شوفت صورته 

عرفته علي طول وانه هو اللي كان بالفيلا عندنا وكان انتصار بتزعق معاه ...


انا بسمع منها ومصدومه من الا عرفته عن انتصار 

دي طلعت مصيبه ومش سهله 

ومجرمه محترفه كمان 


بس غريبه هيا قتلت الخدامه ذنبها ايه 

والمحامي اكيد يعرف عنها أسرار وخافت 

منه وعشان كدا قتلته 


قامت تعملي القهوه الخدامه 

اخدت القهوه وطلعت قعدت في الصاله 

شويه 

ودخلت انتصار ورمزي  الفيلا جايين من بره 

وانتصار كانت بتتكلم بالتيلفوت 

ومكشره والغضب علي وشها وبتقول :


انا هخلي يومك اسود واللي هعملوا فيكم عمركم  ما هتشوفوا ازاي 

حسن يختفي ؟؟! 


وفجاه شفتني وقفلت التليفون وقفت كلام 

رفعت حاجبها وهيا ومكشره وقالت ..

انتي هنا يا شهد 


ولسه هرد عليها واتكلم 

طلعت الخدامه من المطبخ وبلغتها ان والدها بره 

طلعت بره انتصار ولما سألت الخدامه ابوها اسمه اي وبيشتغل ايه .


اتصدمت لما عرفت ان اسم باباها........


تتبع...

الكاتب عادل الصعيدي


              الفصل الرابع من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×